Personalizowane gry planszowe

Data publikacji: 17.01.2023 r.

Personalizowane produkty, a tworzenie brandu

Kolekcje personalizowanych produktów pojawiają się coraz częściej w działaniach marketingowych dużych i średnich przedsiębiorstw. Dyskonty tworzą własne linie ubrań, sieciowe kawiarnie akcesoria kuchenne, a firmy spożywcze kosmetyki o zapachu własnych słodyczy lub napojów. Marki, które zajmują dominującą pozycję rynkową, wychodzą poza schematy działań marketingowych, tworząc tym samym coś więcej niż pojedyncze produkty lub usługi — spójną markę, której identyfikacja działa analogicznie do licencji. Doskonałym przykładem jest Coca-Cola, której właściciele niejednokrotnie nawiązują współprace z markami odzieżowymi lub kosmetycznymi, tworząc unikatowe produkty z logotypem. Takie działania nie tylko mają pozytywny wpływ na wizerunek marki, ale i zwiększają jej zyski. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dobranie produktu oraz jego dystrybucji.

Czym są personalizowane gry planszowe?

Personalizowane gry planszowe, karciane lub quizowe to produkty dostosowane do potrzeb i pomysłów klienta biznesowego. Ze względu na różnorodne portfolio, specjaliści Winning Moves pomogą wybrać rodzaj gry odpowiadającej branży i potrzebom klienta. Własna edycja MONOPOLY jest najbardziej uniwersalną grą dla klientów biznesowych. Ze względu na duże możliwości personalizacyjne planszy, na polach można umieścić najważniejsze produkty, inwestycje, oddziały, a nawet wartości organizacji. Mechanika personalizowanego MONOPOLY oraz innych gier z naszego portfolio pozostaje taka sama, ale dział kreatywny w porozumieniu z klientem przygotowuje indywidualny content do każdej edycji gry. Szata graficzna odpowiada identyfikacji wizualnej marki lub innej, wskazanej przez klienta. Komponenty gry, takie jak pionki, kostki, karty lub banknoty również mogą zostać dobrane indywidualnie. Najczęściej odpowiadają motywowi przewodniemu gry lub branży klienta.

Własna edycja gry i co dalej?

Stworzenie własnej edycji gry może być pierwszym krokiem w kampani wizerunkowej lub employer brandingowej, a także wprowadzeniu do sprzedaży produktu szytego na miarę.

  • Firmową edycję gry można potraktować jako produkt reklamowy premium. Duże pudełko MONOPOLY sprawdzi się jako wyjątkowy PR pack dla dziennikarzy, kontrahentów a nawet klientów. 
  • Duże i średnie korporacje wykorzystują gry personalizowane jako element strategii employer brandingowej lub szkoleń. Własna edycja gry karcianej lub quizowej to nieszablonowy sposób na przekazanie wiedzy branżowej oraz historii organizacji dla pracowników i klientów. 
  • Gry szyte na miarę są również często wprowadzane do sprzedaży detalicznej. Produkty sygnowane marką własną sprawdzają się w obiektach kultury i rozrywki — muzeach, galeriach, obiektach miejskich i turystycznych, parkach rozrywki a także salach zabaw. Personalizowane gry można znaleźć również w ofercie marek luksusowych.